2023-02-28

Admin: algemeen

  • Bij het archiveren van een kiosk-kanaal zullen nu nog actieve kiosks automatisch ontkoppeld worden, en kunnen ze ingezet worden op een ander kanaal.
  • Voor kanalen met een zaalplan zal een zaalplan met secties nu meteen de stoelen tonen, wat handig is bij bv rapporten om de bezetting te bekijken.
  • Skin footer url: het is nu ook mogelijk om een url te plaatsen op de footer visual (enkel bij geavanceerde skins)
  • Ticket regel “per klant login: aantal producten": werk je met klant login authenticatie, dan is er nu een nieuwe ticket regel beschikbaar die je toelaat het aantal producten per klant login (per bestelling) te beperken
  • De download van het tijdlijn rapport zal nu in de achtergrond aangemaakt worden, en een melding zal verschijnen via het berichtencentrum wanneer de download beschikbaar is.
  • Bugfix: het rapport “klantinfo” bevat niet langer gegevens van klanten zonder bestelling.

Admin: archiveren

  • Vanaf nu is het ook mogelijk om onderstaande items te archiveren, zodat ze niet langer in de lijst of op andere plaatsen in het platform worden getoond.
  • In de lijst kan je er ook voor kiezen om gearchiveerde items op te nemen en kan je ze eventueel herstellen (de-archiveren):
  • Producten: ook wanneer een product reeds verkocht werd kan je het alsnog archiveren. Het product zal wel in de rapportage zichtbaar blijven.
  • Ingangen (scanning): bij het archiveren zullen gelinkte ticket vouchers die toegang gaven tot de ingang ontkoppeld worden. Werk je met een organisatie of reseller ingang, dan kan je ze eenvoudigweg opnieuw activeren (je kan deze dus niet herstellen).
  • Ticket templates: bij het archiveren zal de ticket template gedeselecteerd worden van elk product waarbij deze nog in gebruik is.
  • Code lijsten (voucher & ontgrendel lijst): het herstellen van voucher-lijsten is niet mogelijk. Het archiveren is dus definitief.

Admin: code lijsten linken aan een evenement

Het is vanaf nu mogelijk om het gebruik van lijsten te beperken tot één evenement of ze beschikbaar te stellen tot alle evenementen. Dit, op eenzelfde manier als dat al mogelijk was bij skins.
Dit kan handig kan zijn wanneer je veel lijsten hebt in jouw organisatie: hierdoor zal je immers niet langer àlle lijsten zien, maar enkel diegene die relevant zijn voor het evenement dat op dat moment actief is.
Bijkomend zullen lijsten ook automatisch verdwijnen uit het overzicht wanneer het evenement waaraan de lijst is gelinkt gearchiveerd zou worden.
Vanaf nu zal elke nieuwe lijst die aangemaakt zou worden vanuit het evenement (bv bij het aanmaken van een promo) ook automatisch gelinkt worden aan dat evenement (en dus standaard niet beschikbaar zijn voor alle evenementen).

Guest

Bij het toevoegen van één guest is er een “autocomplete” op de velden e-mail, voornaam, achternaam & bedrijf. Indien je dus meerdere keren dezelfde persoon zou toevoegen kan je een gemakkelijk dezelfde gegevens van de guest voorinvullen. Uiteraard zal het platform énkel zoeken binnen de gegevens van jouw account.

JSON-LD

Ondersteuning voor Json-ld: e-mail & webpagina's bevatten nu automatisch gestructureerde data, waardoor e-mail clients & zoekmachines een verbeterde weergave kunnen toepassen. Lees meer: “Ondersteuning voor JSON-LD”

OpenAPI

Er zijn nieuwe endpoints beschikbaar voor het ophalen van planningen (schedules) en tijdsloten (schedule slot).