2024-06-26

Admin

  • Het login scherm voor zowel admin als backoffice kreeg een make-over. Dit is in lijn met de nieuwe huisstijl van Tickoweb. Hopelijk zijn jullie er even enthousiast over!
  • Gebaseerd op deze nieuwe huisstijl voorzien we nu ook een handige wizard die je voortaan helpt bij het aanmaken van een nieuw kanaal. Naast het vlotter opstarten van een kanaal ben je op deze manier onmiddellijk op de hoogte van de verwachte kosten voor dat type kanaal (indien van toepassing).

  • Het organisatie- en evenementen dashboard kreeg dezelfde lay-out als het kanaal dashboard.
  • De benamingen van de social media platformen werd geüpdatet. Facebook pixel > Meta pixel, Twitter > X.
  • In het kanaal details scherm werd het label “Gesloten pagina via peak proxy” aangepast naar “Beschermen tegen piekverkeer wanneer gesloten?”. Ook werd er een help icoon toegevoegd die de gebruiker voorziet van bijkomende informatie. Bij het aanmaken van een nieuw kanaal zal deze toggle standaard op 'Aan' staan.
  • Je kan voor klant- en/of ticket info velden van het type checkbox (en dus bv. ook "mailing") kiezen voor een opt-out i.p.v. een opt-in.  Zo zal het vinkje automatisch aangevinkt zijn voor de bezoeker.

  • Als binnen een bestelling het e-mailadres wijzigt dan wordt deze bestelling mee opgenomen in de profiel interacties van het profiel dat toebehoort aan het nieuwe e-mailadres.
  • Indien ingesteld is in een kanaal dat een bezoeker via de bestelinfo pagina zelf de tickets mag annuleren, dan kan je vanaf nu ook een afsluittijd ingeven. Zo kan je bv toelaten dat de bezoeker tot x u vooraf aan het ticket/evenement zijn tickets mag annuleren.
  • Je kan nu in jouw profiel een gsm nummer opgeven, dat standaard gebruikt zal worden bij  SMS-meldingen.

  • Producten waarvoor een ontgrendelcode van toepassing is, kunnen nu ook standaard getoond worden in de online ticket shop. Ze zullen uiteraard nog steeds pas geselecteerd kunnen worden na ingave van een ontgrendelcode, maar zo kan de bezoeker wel de volledige selectie van tickets bekijken. De gebruiker kan instellen of deze standaard zichtbaar moeten zijn of niet.




Promoties

  • Er werd een extra optie toegevoegd aan de promoties acties. Je kan nu ook selecteren “indien een mandje bevat”. Deze voorwaarde zoekt naar een absolute waarde, waar er vroeger enkel “bevat minstens” mogelijk was.
  • In de dropdowns bij bv een promotie of ticket regels, groeperen we nu de producten (tickets): bovenaan zal je alle producten vinden die in gebruik zijn in het kanaal. Zo zal je sneller de producten vinden die je wellicht nodig hebt.

Barcodes

  • Als er meerdere barcode bronnen zijn dan zal het platform nu weergeven welke de standaardbron is.

  • Wanneer er wordt gewerkt met gepersonaliseerde barcodelijsten kan je een automatische SMS laten verzenden wanneer het aantal beschikbare barcodes onder een bepaalde limiet gaat.

Templates

  • Volgende aanpassingen werden uitgevoerd aan de ticket template editor:
  1. De eigenschap “guest account logo” werd veranderd naar “partner logo”.
  2. Het inhoudsveld is nu in grootte aanpasbaar gemaakt.
  3. De locatie om variabelen toe te voegen is nu verplaatst naar het inhoudsveld van de eigenschap.
  4. De iconen voor “dupliceren” en “verwijderen” zijn nu steeds zichtbaar en niet enkel wanneer je over de eigenschap hovert.


  • Indien er gewerkt wordt met een vouchercode, bij bv. een cadeauvoucher, wordt deze code nu ook getoond in de product list block van de bevestigingsmail.

  • In het event info block van de bevestigingsmail wordt de locatie nu met een "indent" weergegeven indien deze over meerdere regels getoond moet worden. Zo blijft alles mooi op één lijn staan.

API

  • We bieden nu ook een nieuwe API endpoint (/report/scan/{eventId}/perTicketVoucher) aan waarmee je scan-rapportage kan ophalen. De resultaten zijn gegroepeerd per Ticket voucher: je krijgt dus per ticket voucher het totaal ingescande tickets (en eventueel ook de uitgescande, indien van toepassing).