Wanneer een bestelling via de verzendmethode “Post” wordt geplaatst, wordt nu ook een bevestigingsmail verzonden (zonder ticketdownload). Hiervoor is een nieuw e-mailtemplate beschikbaar in het platform: “Bestelling bevestigd – verzendmethode per post”.
Bestelkost: naast “Post” kan je nu ook voor de verzendmethode “E-mail” een vaste of variabele bestelkost instellen. Zo kan je eenvoudig een algemene bestelkost aanrekenen, ongeacht de verzendwijze.
Gast-kanaal
Het veld-type “Afbeelding” is nu ook beschikbaar in het gast-kanaal.
Admin algemeen
In het zoekmenu (links bovenaan de navigatie) kan je nu ook zoeken op betalingsreferenties. Dit zijn de transactienummers van betalingsproviders Mollie, Multisafepay of Adyen.
De vermelding van product-namen in de bestelinfo-pagina en e-mail gebeurt nu op basis van de naam van het producttype en niet langer van het specifieke aangekochte product. Als je dus de naam van een producttype wijzigt, wordt die wijziging meteen doorgetrokken naar de communicatie van de bezoeker. De naam van het product in de bestelling blijft wel datgene wat het was op het moment van aankoop.
Ondersteuning voor de “list-unsubscribe” header in emails, dit verhoogt de afleverbaarheid en reputatie van het ticketplatform als afzender, en vermindert spam-score. https://support.google.com/a/answer/81126?hl=en. Belangrijk: e-mail providers zoals Gmail beslissen zelf of ze al dan de uitschrijf-link tonen.
In sommige adminformulieren verscheen een waarschuwing bij het opslaan “ben je zeker”, bijvoorbeeld wanneer een belangrijk veld leeg was gelaten. Daarbij gingen soms ingevulde waardes verloren, waardoor je ze opnieuw moest ingeven. Dit probleem is opgelost: gekozen waardes blijven nu correct bewaard.
De barcode-bron export bevat nu ook een “Gebruikt” kolom, zodat je kan zien welke barcodes toegewezen werden aan een ticket en welke niet.
De verbeterde filter interface voor lijsten werd nog op verschillende plekken ingevoerd, oa in de Partner/Leads pagina.
Scanning rapport “Tijdlijn” > “Bezoekers” : de nieuwe logica definieert een bezoeker als “elke unieke scan binnen het geselecteerde tijdsbereik”, waar vroeger de bezoeker enkel werd aangegeven in de het tijdsbereik waarin hij een eerste keer gescand werd. Bv ticket gescand op dag 1, hetzelfde ticket gescand op dag 2. Nu zal deze als bezoeker worden geteld op dag 1 en op dag 2, voorheen enkel op dag 1.
De lijst van scanregels zal nu worden getoond volgens de weergave gekozen in de evenement instellingen (alfabetisch of op datum).
In de e-mail campagne “uitgevoerde bestellingen” is een extra filter : “bestellingen die een ticket kunnen downloaden”. Zo kan je in een e-mailcampagne bestellingen uitsluiten van kanalen of partners die een ticket nog niet kunnen downloaden.
Resellers
Cash report: als reseller heb je nu een cash rapport, waarbij je van alle evenementen de opvolging van ticketgelden kan doen en bestelbonnen kan opvolgen.
Ondersteuning voor “reseller” cadeau vouchers (lees meer).
Het is nu mogelijk om Landing kanalen in de backoffice te archiveren.
OpenAPI
Het Lead schema bevat nu ook het type flow: Partner scanning of Visitor self-service scanning (lees meer over leads).