Afhankelijk van jouw voorkeur en van het verwachte aantal bezoekers voor jouw ticket shop kan je kiezen voor een specifieke verkoopsmodus:
-
de bezoeker kiest zelf zijn plaats op het zaalplan: geschikt voor verkoop met weinig bezoekers op hetzelfde moment. Bij veel bezoekers tegelijk zal de status van de stoelen snel wijzigen, wat tot een mindere ervaring kan leiden
- automatisch toewijzing met best beschikbare stoelen: de bezoeker kiest het aantal tickets dat hij wenst, het platform zal automatisch de op dat moment best beschikbare plaatsen toewijzen. Welke stoelen het beste zijn, zal bepaald worden ahv het aantal tickets dat de bezoeker kiest én het zichtpunt, ingesteld op het zaalplan via een vast algoritme. Het platform zal initieel steeds aaneensluitende plaatsen trachten te geven.
Algoritme automatische toewijzing
- Het algoritme van automatische toewijzing selecteert een groep zitplaatsen die zich op dezelfde rij bevinden, naast elkaar liggen en geen lege zitplaatsen achterlaten. Uit alle mogelijke oplossingen wordt de oplossing gekozen die het dichtst bij het zichtpunt ligt.
- Als er in stap 1 geen oplossing wordt gevonden, selecteert het algoritme een groep zitplaatsen die zich op dezelfde rij en naast elkaar bevinden, waardoor er mogelijk "wees-zitplaatsen" (alleenstaande stoel) overblijven. Nogmaals, als er meerdere oplossingen zijn, selecteert het de oplossing die het dichtst bij het zichtpunt ligt.
- Vervolgens selecteert het algoritme gewoon het vereiste aantal stoelen die zich het dichtst bij het zichtpunt bevinden, zonder rekening te houden met het feit of ze op dezelfde rij staan of niet. Het algoritme zorgt ervoor dat mensen niet alleen zitten, tenzij er echt geen andere optie is.
- Als er nog steeds geen oplossing is gevonden, probeert het algoritme zitplaatsen over verschillende secties te selecteren.
Indien mensen alleen zouden zitten (bij een aankoop met meerdere tickets in één bestelling) zal het platform hier de bezoeker over informeren.