In een guest-kanaal kan je eveenens werken met een zaalplan, en dit in alle beschikbare flows:
-
De ticketflow (waar je zelf gasten toevoegt)
-
De uitnodigingsflow (waar gasten hun uitnodiging bevestigen)
-
De registratiecode-flow (waar gasten zich registreren met een persoonlijke code)
Je kiest net zoals bij een online ticket shop bij het aanmaken van het guest kanaal of je wil werken met een zaalplan.
Let op: in alle guest-flows wordt altijd gebruikgemaakt van automatische stoeltoewijzing. Gasten kunnen dus geen eigen stoel kiezen. Stoelen worden automatisch toegewezen op de volgende momenten:
-
Ticketflow: zodra je een gast toevoegt
-
Uitnodiging: zodra de gast zijn/haar uitnodiging bevestigt
-
Code-registratie: zodra de gast zich registreert via een code
Import
Wanneer je gasten importeert in bulk, zal het systeem controleren of er voldoende beschikbare stoelen zijn in het zaalplan vooraleer de import bevestigd zal worden. Is er onvoldoende capaciteit, dan krijg je een foutmelding. Zo kan je eerst aanpassingen doen (bijv. aantallen verminderen of plan bijwerken) en daarna de import opnieuw opstarten.