Wat doet de In2event integratie?
In2event is een all-in-one event management platform om jouw evenement te stroomlijnen en te vereenvoudigen.
Deze integratie laat je toe om accreditaties aan te maken in Tickoweb om vervolgens via het In2event platform te verdelen naar gasten, artiesten, leveranciers en medewerkers.
Deze integratie laat toe om tickets die je verdeelt of verkoopt in Tickoweb direct in In2event te gebruiken. Zo kan je deze samen verzenden samen met accreditaties.
Een voorbeeld
Alle tickets voor bezoekers worden verkocht en beheerd vanuit Tickoweb en onsite gescand met de Tickoscan app. Het beheer van bv crew en medewerkers backstage verloopt via In2event.
Dankzij de integratie kan een organisator eenvoudig tickets en accreditaties combineren in In2event. Stel, je wilt 5 accreditaties, 2 toegangstickets en 1 parkingticket versturen naar John Doe. Je geeft deze opdracht in In2event, waarna het systeem automatisch alles regelt:
- De accreditatie wordt vanuit In2event gegenereerd.
- De bijbehorende toegangs- en parkingtickets van Tickoweb worden automatisch gekoppeld.
- John Doe ontvangt één overzichtelijke e-mail vanuit In2event met zijn accreditatie én tickets.
- Bij het evenement kan de accreditatie onsite door In2event verwerkt worden, terwijl de toegangstickets via Tickoweb gescand worden. Zo verloopt alles vlot en efficiënt! 🚀
In2event kanaal aanmaken
- Navigeer in jouw organisatie naar “Mijn organisatie” > “Integraties” en installeer de In2event integratie.
- In het gewenste evenement kan je nu een “In2event”-kanaal aanmaken.
- Activeer onder “Ticketbeschikbaarheid” de gewenste tickets.
- Voeg bij “Stappen & groepen” een nieuwe groep toe en selecteer de gewenste tickets.
- Voeg bij “Klantinfo” de velden e-mail (verplicht), voornaam (niet verplicht) en achternaam (niet verplicht) toe.
- In het tabblad “Details” vind je de API Key: bezorg deze aan het support team van In2event: zij zorgen voor de koppeling.