Externe barcodes importeren & activeren

Het is mogelijk om externe barcodes op te laden in Tickoweb: hierdoor kan je bv reeds bestaande tickets (barcodes) die verkocht werden via andere providers alsnog scannen met Tickoscan... of je kan deze barcodes hanteren bij een verkoop om ze later te scannen via een externe scanomgeving.

Ga als volgt te werk:

1. Importeer de lijst van barcodes
  • Ga naar configuratie > instellingen > barcodebronnen. Maak een nieuwe bron aan en kies een naam naar keuze.
  • Open de tab "codes" en importeer via een csv of txt bestand. Let op: elke barcode moet op een nieuwe lijn staan.
Op dit moment zijn alle barcodes opgeladen en beschikbaar gesteld in het platform. Echter om ze ook effectief te kunnen gebruiken moet deze bron gekoppeld worden aan een tickettype, waarbinnen de barcodes geactiveerd kunnen worden (lees verder).

2. Koppel de bron aan een tickettype
  • Maak een nieuw ticket type aan, en kies de gewenste naam
  • Wijzig het ticket type en kies als barcode bron de bron die je zonet hebt aangemaakt
Het tickettype kan nu in verkoop gezet worden: voor elk verkocht ticket zal een barcode uit de bron genomen worden ipv een willekeurige Tickoweb barcode. Wil je geen tickets verkopen, maar de tickets gewoon activeren: lees dan verder.

3. Activeer barcodes binnen een tickettype zonder te verkopen
  • Ga naar de tickettype dat je zonet hebt toegevoegd, en open de tab "barcodes".
  • Maak een nieuwe barcode groep aan, en geef het aantal barcodes in dat je wil "genereren": bij een externe bron van barcodes geeft het systeem ook aan wat  het maximum is dat je kan genereren.
Vanaf nu zijn de barcodes omgezet in tickets en kan je ze dus scannen.