Partners die gekoppeld zijn aan je kanaal kunnen door middel van het lead kanaal (persoons)gegevens van bezoekers opvragen en bewaren door de QR code op het inkom ticket te scannen met de Tickoweb leads app. Elke scan zal een nieuwe lead creëren voor de partner.
In het lead kanaal kan je dus kiezen wélke partners gebruik mogen maken van het lead kanaal, maar ook welke bezoekers-velden (data) je wil gebruiken. Verder is het ook mogelijk om het aantal scanners dat een partner kan registreren te beperken. Hieronder lees je er alles over.
Lead info velden
De velden die je toevoegt in het menu 'Leads info' zijn de gegevens van de bezoeker die je, indien deze gekend zijn, graag wenst te gebruiken tijdens de lead registratie.
Als admin kan je bepalen welke bezoekersgegevens je ter beschikking wil stellen aan de partners: dit doe je met de lead info velden. Dit zijn velden die, wanneer ze gebruikt worden tijdens de lead scanning, automatisch de data van de bezoeker zullen bevatten.
Voor elke partner die je koppelt aan het kanaal zullen deze velden automatisch worden geactiveerd aan de partner.
Belangrijk:
- voeg je een veld toe, dan zal dat veld standaard niet automatisch geactiveerd zijn bij bestaande partners (lees onder)
- verwijder je een veld, dan zal dat énkel verwijderd worden bij partners die nog géén leads hebben
Dit komt omdat de partners zelf ook de lead-info velden kunnen beheren en dus beslissen om specifieke velden in of uit te schakelen, verplicht te maken of te sorteren: eens men dat gedaan heeft is het voor het platform moeilijk om nog automatisch een extra veld te activeren.
Een partner kan dus zelf nog aangepaste velden toevoegen (bv een datum veld, een dropdown enz). Dit zijn velden die steeds leeg zullen zijn bij het scannen van een bezoeker. Een partner dus kan nooit zelf bezoekers-velden toevoegen (omdat de admin beslist welke velden worden vrijgegeven).
Export instellingen
Het is voor een beheerder ook mogelijk om extra data ter beschikking te stellen via export. Voor elke aangemaakte lead binnen de partner, zullen deze velden als extra kolom toegevoegd worden in de export.
Toevoegen van partners
Omdat het de partners zijn die het lead kanaal zullen gebruiken moet je uiteraard ook partners toevoegen: dat kan manueel of via import. Lees meer over partners.
Vervolgens kan je partners toevoegen aan jouw kanaal door middel van de blauwe knop 'Partner(s) toevoegen aan kanaal'...
...ofwel rechtstreeks binnen het detail scherm van een specifieke partner.
Beperken aantal scanners per partner
In het 'Details' menu kan je instellen hoeveel scanners een partner maximaal kan registreren. Indien dit aantal onbeperkt is mag je dit veld leeg laten.
Deze instelling zal standaard toegepast worden, echter kan je nog steeds afwijken per partner individueel (zie onder).
Partner dashboard - Scanner registreren
Als een partner is ingelogd in zijn/haar leads kanaal kunnen partners zelf scanners toevoegen en beheren: dit steeds binnen het maximum aantal dat toegekend werd aan de partner.
Het toevoegen van een toestel gebeurt door middel van het scannen van een QR code (of het handmatig ingeven van de registratie code).
Belangrijk: om een smartphone of scanner te kunnen registreren dient de leads app geïnstalleerd te zijn op het toestel.
Heb je deze nog niet gedownload? Doe het dan geheel kosteloos via de Google Play Store (Android) of App Store (iOS). De link naar de app is beschikbaar in het partner platform.
Partner dashboard - Lead info velden
Via het dashboard kan de partner ook bepalen welke standaard lead info velden hij/zij wenst te gebruiken.
Via deze weg kan de partner standaard velden (de)activeren en eigen velden toevoegen die specifiek voor hen van toepassing zijn.
Partner dashboard - Exporteren van gegevens
In de 'Leads' tab kan je een .CSV lijst exporteren van alle aangemaakte leads en de daarbij behorende informatie.
Van zodra de export klaar is kan je deze downloaden via 'Menu' > 'Exports'.