2021-05-31

Ticket shop
  • Winkelmandje op mobile: het winkelmandje is vanaf nu ook voor bezoeker op mobiele toestellen zichtbaar tijdens het bestelproces.  Het is standaard dichtgeklapt, en de bezoeker kan het openen zodat hij ook dan een overzicht van zijn bestelde tickets/producten heeft en deze eventueel kan verwijderen. Ter info: het winkelmandje is steeds zichtbaar op de klant-informatie stap.

Admin
  • Meerdere (QR) codes op één ticket: het is vanaf nu mogelijk om naast de QR code nog een extra code op het ticket te plaatsen. Dit kan een extra QR code zijn, of een tekstuele code bv promotiecode etc. Lees meer
  • Tijd winkelmandje instelbaar: de tijd waarna het winkelmandje automatisch vervalt kan aangepast worden per ticket shop. Standaard is dit nog steeds 15 minuten, maar soms is het aangewezen dit langer te maken (bij veel registratie-velden) of net korter (peak sales).
  • Aangepaste foutboodschap bij ticket regels: maak vanaf nu zelf een aangepaste foutmeldingen. Indien de voorwaarde van een ticket regel geschonden zou worden, zal het platform deze foutboodschap tonen aan de bezoeker ipv enkel de standaardboodschap.

Verzendmethodes & post
Vanaf nu is het ook mogelijk om de verzendmethode van de tickets te configureren. 
Naast verzending per e-mail is er ook een post verzendmethode, zodat je bv ook cadeauvouchers of andere producten per post kan versturen.
Per verzendmethode is het mogelijk om :
  • deze te (de)activeren en als standaard te pre-selecteren in het bestelproces
  • het label & de beschrijving aan te passen
Meer info over de post-verzendmethode:
  • zodra er een nieuwe post-bestelling is ontvang je in de admin een notificatie in het berichtencentrum
  • in het overzicht van bestellingen kan je filteren op type verzending, en voor post of de bestelling verzonden werd
  • in het detail van een bestelling met verzendmethode "post" kan je de bestelling markeren als "verzonden"
  • er is geen integratie mete post-services: het versturen van de tickets moet manueel afgehandeld worden.
De configuratie van verzendmethodes kan je in de kanaalinstellingen terugvinden onder "Betaling & verzending"

Tijdsloten
  • Aanpassen tijdslot door klant: per bestelling kon je als admin reeds de tijdsloten wijzigen, maar nu kan je er ook voor kiezen om de wijziging door de klant zelf te laten uitvoeren. Wanneer je in het detail van de bestelling kiest voor het wijzigen van het tijdslot, is er een extra optie om de wijziging door de klant zelf te laten uitvoeren. Activeer je dit, dan zal de klant één keer het tijdslot kunnen wijzigen via de bestel-info pagina.

Exports
  • Export bestelde producten: voorheen bevatte deze export énkel de betaalde producten. Echter wil je soms ook informatie van producten exporteren die teruggestort worden, of omgezet naar een cadeaubon. Daarom werd deze export omgedoopt van "Betaalde producten" naar "Bestelde producten". Bij het maken van de export zijn er 2 extra filters toegevoegd: de status van de producten, en de selectie van producten. Zo kan je bv énkel een export maken van alle betaalde én teruggestorte producten x & y. 
  • Bestand/afbeeldingen downloadbaar in export: de export "Bestelde producten" bevat  een downloadlink van de geuploade bestanden of foto's die werden toegevoegd door de klanten in het bestelproces. Voorheen waren deze bestanden enkel beschikbaar via het detail van de bestelling.