Klantgegevens: klant info & ticket info velden

Je kiest zelf welke klantgegevens je wil opvragen, dit stel je in per kanaal.

  • Klant info: de velden die de bezoeker per bestelling invult.
  • Ticket info: de velden die de bezoeker moet invullen per ticket tijdens de bestelling. Koopt de bezoeker 4 tickets, dan moeten deze velden dus 4x ingevuld worden.
Meer info:

  • Er zijn standaard velden (email, voornaam, naam, ...) of je kan aangepaste velden van een bepaald type toevoegen: tekst, datum, lijst, vinkje, ...
  • Je kan een veld ten allen tijde (in)actief zetten of (niet) verplicht maken.
  • Je wijzigt de volgorde van de velden door ze te verslepen in de lijst.
  • Gebruik het "mailing" veld als optin indien je jouw klanten toestemming wil vragen om hen te contacteren voor marketing doeleinden.
  • Wil je veld 2 pas tonen, indien men bij veld 1 een bepaalde keuze maakt? Wijzig dan veld 2 en kies via "zichtbaar wanneer" de keuze die dit veld mag activeren. Enkel beschikbaar bij vinkje/keuzevak of lijst velden.
  • Ticket info velden kunnen énkel van toepassing zijn voor specifieke ticket types. Wijzig het veld, en kies onder "enkel voor" de gewenste ticket types.
  • Wil je automatisch de tekstopmaak aanpassen naar kleine letters, HOOFDLETTERS of Hoofdletter Per Woord. Dan kan je dit doen door het veld te wijzigen en de "tekst opmaak" te kiezen.
  • Het "afbeelding-veld kan je automatisch ook op het ticket toevoegen. Zo kan je jouw bezoeker tijdens het bestelproces vragen een foto te uploaden, of een foto te nemen via smartphone/webcam.
  • Bij de velden "algemene voorwaarden" en "privacy" kan je laten linken naar een externe website, of naar de CMS pagina in het kanaal.
Gegevensvalidatie

  • Het GSM Nummer zal automatisch gevalideerd worden op formaat. Je kan een "standaard land" kiezen door het veld te wijzijgen, bv Belgie. Voor gsm nummers van het standaard land moet geen landcode (+32) ingevoerd worden, voor buitenlandse gsm nummers wel.
  • Het formaat van de postcode zal automatisch gevalideerd worden op basis van het gekozen land. Is er geen land-veld actief, dan is er ook geen formaat-validatie.
  • Bij niet-standaard velden kan je zelf een validatie-regel kiezen.Zo kan je bv "datum" een "geboortedatum" regel kiezen, waarbij er een minimum leeftijd moet zijn op het moment van het bestellen, of op een specifieke datum (bv dag van het evenement).
  • Specifieke validaties kan je via "regex" uitvoeren: kies deze optie onder "regel" wanneer je het veld wijzigt.
Tips

  • Wil je voor elk nieuw kanaal standaard klant en/of ticket info velden automatisch toevoegen? Voeg deze velden toe via "kanaal instellingen > ticket shop" onder "jouw organisatie". 
  • Wil je een individuele e-mail versturen per ticket, voeg dan "email" toe als veld bij ticket info. Ga vervolgens de expert instellingen van jouw kanaal, en kies voor "Naar klanten en ticket eigenaars" bij "De ticket e-mails automatisch versturen".