Stappen & groepen: groepeer en sorteer jouw ticket-aanbod

Ticketselectie in meerdere stappen

Laat bezoekers tickets kopen in opeenvolgende stappen, zo kan je bv drank of parking tickets aanbieden in een 2e of 3e stap binnen de ticketselectie.
Wil je maar één stap gebruiken? Uiteraard is dat geen probleem: je hoeft geen gebruik te maken van meerdere stappen.

Hoe doe ik dat? In jouw kanaal heb je de mogelijkheid om via "stappen & groepen" een stap toe te voegen.
Per stap kies je zelf de titel & beschrijving in de ticketselectie. Standaard krijgt elk nieuw kanaal één stap "Ticketselectie" met beschrijving "Kies de gewenste tickets. Daarna, klik op volgende".

Heeft een stap geen actieve tickets (meer), bv omdat de ticketbeschikbaarheid-einddatum voorbij is of omdat de groep op niet-actief werd gezet, dan zal de stap automatisch overgeslaan worden.

Zichtbaarheid: afhankelijk van de selectie in het winkelmandje worden extra (cross-sell) tickets getoond

Heb je ticket-types die je énkel wil aanbieden als de bezoeker in een eerste stap een specifiek ticket-type heeft gekozen? Dat is mogelijk: in elke stap behalve de eerste zal je de mogelijkheid hebben per ticket-type om de zichtbaarheid in te stellen. Klik bij het gewenste ticket op de "Zichtbaarheid" link, en kies wanneer het product getoond moet worden:
  • Als een ander ticket-type wél in het winkelmandje is, bv "Als een VIP ticket geselecteerd werd in stap 1, wil ik in stap 2 ook een VIP parking ticket aanbieden"
  • Als een ander ticket niét in het winkelmandje is, bv "Enkel als er géén kind ticket gekozen werd wil ik een exclusieve VIP-toegang aanbieden" 

Producten sorteren, groeperen of verdelen in subgroepen

Per stap kan je de tickets verdelen in groepen: zo breng je meer structuur in de selectie voor de bezoeker. Zo kan je bv voor elke dag van jouw evenement een groep maken, met daarin alle tarieven per dag.
Bepaal zelf welk product bovenaan staat: sleep de producten naar de gewenste positie binnenin een groep.
Een bezoeker kan een groep open/dichtklappen. Je kiest in de admin zelf of een groep standaard open/dicht is.
Wil je een volledige groep-tickets (tijdelijk) uitschakelen: zet dan de groep op "niet actief".
Binnen een groep kan je ook subgroepen maken: dit doe je door tickets binnen een groep op elkaar te slepen.