Stappen & groepen: groepeer en sorteer jouw ticketselectie of kies voor upselling via meerdere stappen

Ticketselectie in meerdere stappen: upsell of crossell

Laat bezoekers tickets kopen in opeenvolgende stappen, zo kan je bv drank of parking tickets aanbieden in een 2e of 3e stap binnen de ticketselectie.
Wil je maar één stap gebruiken? Uiteraard is dat geen probleem: je hoeft geen gebruik te maken van meerdere stappen.

Per stap kies je zelf de titel & beschrijving in de ticketselectie. Standaard krijgt elk nieuw kanaal één stap "Ticketselectie" met beschrijving "Kies de gewenste tickets. Daarna, klik op volgende".

Heeft een stap geen actieve tickets (meer), bv omdat de ticketbeschikbaarheid-einddatum voorbij is of omdat de groep op niet-actief werd gezet, dan zal de stap automatisch overgeslaan worden.

Meerdere stappen kan je voorlopig énkel gebruiken in een ticket shop kanaal met of zonder tijdsloten (dus niet met ticket shop met zaalplan, guest of kiosk).


Producten sorteren, groeperen of verdelen in subgroepen

Per stap kan je de tickets verdelen in groepen: zo breng je meer structuur in de selectie voor de bezoeker. Zo kan je bv voor elke dag van jouw evenement een groep maken, met daarin alle tarieven per dag.

Bepaal zelf welk product bovenaan staat: sleep de producten naar de gewenste positie binnenin een groep.

Een bezoeker kan een groep open/dichtklappen. Je kiest in de admin zelf of een groep standaard open/dicht is.
Wil je een volledige groep-tickets (tijdelijk) uitschakelen: zet dan de groep op "niet actief".

Binnen een groep kan je ook subgroepen maken: dit doe je door tickets binnen een groep op elkaar te slepen.