2020-08-25

Ticket shop
  • Wallet templates: configureer zelf welke informatie op het digitale wallet-ticket staat. Kies aangepaste achtergrond-afbeeldingen of logo's, ... Je kan ook meerdere wallet templates toevoegen, om bv een onderscheid te maken tussen een gasten-ticket, ticket met zaalplan, enz. Gebruik je één wallet-template, dan zal automatisch deze template gebruikt worden.
  • E-mail per ticket eigenaar: in de expert-instelling van een ticket shop kanaal kan je ervoor kiezen om de ticket e-mail te versturen naar het e-mailadres van de klant en/of voor elk ticket waarvoor een e-mailadres werd ingegeven. Zowel via de bestel-info pagina, als via de detailpagina van de bestelling in de admin is het mogelijk om per ticket de mail (opnieuw) te versturen. De standaard-tekst van deze mail kan aangepast worden via het CMS. De ticket shop informeert de bezoeker in de "ticket informatie" dat er een aparte e-mail verzonden zal worden indien deze een e-mailadres zou invoeren.
  • Zaalplan categorie-filter: via deze optie in expert-instellingen activeer je een "filter" op het zaalplan in de ticket shop. De bezoeker krijgt een overzicht van de beschikbare categorieën (incl. prijs) en kan specifieke categorieën in/uit schakelen op het zaalplan om de stoelkeuze te vergemakkelijken.
  • Footer ticket e-mail: de layout van de footer werd verbeterd, het logo is nu gecentreerd.
Bugfixes: 
  • De help-knop op de bestel-info pagina werkte niet meer indien het kanaal gesloten was

Guest
Guest automail naar alle ticket types: bij het toevoegen van een automail is het niet langer verplicht een specifiek ticket-type te kiezen. Zo kan je een automail maken die naar alle gasten (dus voor alle ticket-types) verzonden zal worden.

Admin
  • Beheer van zaalplannen: organisaties (met een aparte workspace voor zaalplannen) kunnen nu rechtstreeks in de Tickoweb admin zaalplannen toevoegen, wijzigen of kopiëren.
  • Kies nu per cadeauvoucher voor welke tickets de codes ingewisseld kunnen worden. Deze selectie van tickets kan nu van meerdere evenementen binnen de organisatie zijn (bv enkel voor alle drankbonnen-tickets binnen alle evenementen).
  • Na het toevoegen van een nieuw product verwijzen we door naar de detail-pagina ipv naar de lijst van producten.
  • De helpdesk werd aangepast zodat er nog maar één zoekveld is, wat eenvoudiger is voor de gebruiker. De zoekresultaten bevatten nu ook voucher en (cadeau)voucher codes. Zo kan je terugvinden in welke bestelling een code werd gebruikt, of via welke bestelling een cadeau-code werd gekocht.
  • Bij een nieuw evenement tonen we een help icoontje in de navigatie bij kanalen en producten, om de gebruiker te informeren welke acties hij eerst moet ondernemen voor de setup van het evenement.
  • Bij de detail van een bestelling kan je vanaf nu doorklikken op het info icoontje naast het bestelnummer: dit zal de bestel-info pagina openen van de klant.
  • Een manager kan op de login pagina nu gebruik maken van een wachtwoord vergeten functie.
  • Het detail per dag in het tijdlijn-rapport bevat nu ook informatie van donaties en cadeauvouchers
  • Bij het toevoegen van een scan-regel zal automatisch 1 ingevuld worden bij "max aantal scans"
  • Bij het aanmaken van een nieuwe export tonen we beknopte informatie per type export, om te duiden waarvoor elk type export staat.
  • Offline status voor ticket shop & guest kanalen: momenteel blijven de urls van alle kanalen actief (maar bv gesloten), ook al zijn ze niet meer in gebruik. Wanneer een kanaal de status "offline" heeft zal de url niet langer werken, en doorverwijzen naar de Tickoweb website. Kanalen zullen automatisch de status "offline" krijgen 90 dagen nadat de einddatum van het evenement verstreken is.

Bugfixes & verbeteringen:
  • De voorvertoning van de skin gebruikt nu de "preview-url", zo kan je ook een voorvertoning bekijken als de status van het kanaal verschillend is van "live".
  • Lijsten van voucher codes konden reeds gedownload worden in de admin, echter zal de download nu automatisch vernieuwd worden indien er codes gebruikt werden.
  •  De XLS export van het tijdlijn rapport bevat nu ook informatie van cadeauvouchers 
  • Het tabje "Metrics" heet nu "Metrics & snippets" om te verduidelijken dat het ook mogelijk is om (javascript) snippets toe te voegen aan een ticket shop.
  • We geven wat meer informatie bij lijsten waarvoor nog geen items zijn toegevoegd: oa scanners, exports, ...
  • Bij een ticket template kan je nu de "id" ingeven van het afbeelding veld (bij klant-info). Zo is er geen probleem indien je op een ticket template meerdere afbeelding-velden (uit verschillende kanalen) wil gebruiken die hetzelfde id hebben.
  • De Meta-description (gebruikt voor optimalisatie zoekmachines) is nu beschikbaar in alle talen van het evenement. Het omvormen van speciale karakters in de broncode werd verbeterd. 

Reseller
  • De login pagina van de reseller-admin url gebruikt het reseller logo en vermeld de naam van de reseller. 
  • Maak standaard wallet-templates aan, die automatisch toegevoegd zullen worden bij nieuwe evenementen.