2020-10-27

Ticket portal
Elke organisatie kan vanaf nu ook evenementen publiceren op de Tickoweb Ticket portal. Via deze weg kan je op één pagina al jouw evenementen communiceren naar jouw bezoekers. 

Schakel jouw persoonlijke pagina in via de "Mijn organisatie" pagina. Ook per evenement kan je de publicatie in/uit schakelen.

Van zodra je de ticket-portal geactiveerd hebt, zal er per evenement op het dashboard ook de status verschijnen. Zo zie je steeds of jouw evenement al dan niet gepubliceerd werd.
Opgelet: énkel ticket shops zullen gepubliceerd worden. Wil je voorkomen dat een ticket shop gepubliceerd zal worden: kies dan onder expert-instellingen binnen het kanaal voor "Ticket shop keuze verbergen". 

Ps: hou zeker onze release notes in de gaten. In een volgende fase zal de ticket portal een overzicht bevatten van alle gepubliceerde evenementen. Zo vergroot je het bereik van jouw evenement in één klik!


Ticket rapportage met terugstorting
De verslagen "tickets" en "tijdlijn" in de admin bevatten nu ook informatie over het aantal producten dat teruggestort werd.

Wallet
Voor elk nieuwe evenement zal nu standaard een wallet template aangemaakt worden, wallet zal ook standaard ingeschakeld worden voor nieuwe kanalen. 

Wil je dat niet? Pas dan de standaard ticket-shop instellingen in via "administrator > kanaal instellingen > ticket shop"

Het is nu ook mogelijk om per product géén wallet template te kiezen. Zo beslis je zelf voor welke producten je wel, en welke je géén wallet wenst te gebruiken (bv wel voor toegang, niet voor parking).


Admin
  • Bij het aanmaken van nieuwe producten zal er standaard een ticket template geselecteerd worden indien er maar één template beschikbaar is. Zo hoef je niet telkens een template te kiezen, wanneer er toch maar één template beschikbaar is.
  • De capaciteit per product is niet langer verplicht. Wil je bv een onbeperkt aantal tickets verkopen (bv dranktickets) dan hoef je ook geen capaciteit in te geven.
  • We vermelden een link naar de Tickoscan app in de lijst van scanners, zo is het voor gebruikers eenvoudiger om de app terug te vinden. 

Bugfixes & verbeteringen
  • Het is voor bezoekers vanaf nu mogelijk om op de klant-info stap in een ticket shop items uit het winkelmandje te verwijderen.
  • Indien het eerste veld op de klant-info stap geen tekst-veld is, zal het eerste veld niet automatisch geselecteerd worden in de browser van de bezoeker. Dit zorgt voor een betere gebruikerservaring bij bv een foutmelding: de pagina zal niet langer automatisch scrollen tot het eerste veld, en de foutmelding zal duidelijk zichtbaar zijn.
  • De optie om service kosten incl. / excl. te tonen zal nu ook toegepast worden op de prijzen op het zaalplan.
  • Bij het gebruik van de categorie-filter op het zaalplan zullen nu énkel de geactiveerde categorieën getoond worden; of dus enkel wanneer een categorie minstens gelinkt is aan één ticket type in het kanaal.
  • Admin: bij het maken van een nieuwe factuur (bv wanneer de adresgegevens of BTW nummer foutief ingegeven werden) kan je nu ook een ander land dan België kiezen.

Reseller
Het is voor resellers mogelijk om toe te laten dat onderliggende organisaties in naam van de reseller facturen aanmaken. Feit of een reseller-factuur aangemaakt mag worden, is gekoppeld aan de gebruikte betaalmethodes. Enkel bij het gebruik van reseller-betaalmethodes kan er een reseller-factuur gemaakt worden. Enkel bij het gebruik van organisatie-betaalmethodes kan er een organisatie-factuur gemaakt worden.

Het platform valideert vanaf nu de betaalmethodes vs de gekozen facturatie-methode.