Wij rekenen enkel “gebruikte stoelen” aan. Een stoel, wordt slechts één keer per voorstelling als “gebruikt” beschouwd, ongeacht het aantal interacties (zoals selecties of statuswijzigingen, bv. boekingen). Het maximum dat je dus kan worden aangerekend, is de totale capaciteit van het zaalplan voor een voorstelling.
Een stoel wordt als gebruikt beschouwd zodra één van de volgende acties minstens één keer voorkomt, en dit vanaf het eerste moment dat dit gebeurt:
-
een gebruiker selecteert de stoel in zijn/haar browser (meestal door erop te klikken) en deselecteert deze niet; of
-
de status van de plaats verandert (bv. naar “geboekt”) via het best beschikbare plaatsen-modus; of
-
de plaats wordt toegewezen aan een reservatie-groep (ondersteuning voor reservatie-groepen is momenteel nog niet publiek beschikbaar)
Belangrijk om te weten:
-
Plaatsen in algemene toegang-zones, loges of tafels die op dezelfde manier gebruikt worden, worden ook als gebruikte stoelen beschouwd.
-
Wanneer een stoel in een seizoen gebruikt wordt, geldt dit ook voor elk event binnen dat seizoen. (ondersteuning voor seizoenen is momenteel nog niet publiek beschikbaar)
-
Een plaats kan slechts één keer per voorstelling als gebruikt beschouwd worden. Dus: als een gebruiker een plaats aanklikt en boekt, telt dit als 1 gebruikte stoel – niet 2. Indien diezelfde plaats om welke reden dan ook opnieuw wordt vrijgegeven voor hetzelfde event, en een andere gebruiker klikt erop en boekt ze opnieuw, vallen al die interacties nog steeds onder diezelfde definitie van één gebruikte stoel – de stoel wordt dus maar één keer aangerekend.