Het bestelproces: winkelmandje > klant > bestelling

  • Van zodra een bezoeker producten kiest, en op de "volgende" knop klikt zullen deze producten bewaard worden in het winkelmandje: elk winkelmandje blijft actief voor 15 minuten. Op dat moment zijn de geselecteerde producten gereserveerd en kunnen ze niet door een andere bezoeker gekocht worden. Na deze 15 minuten zal het winkelmandje verwijderd worden, en komen de producten terug vrij voor andere bezoekers.

  • Nadat de klant zijn klantgegevens ingevoerd heeft zal er ook een klant aangemaakt worden in het platform. Met andere woorden: klantgegevens blijven bewaard, ook al stopt de bezoeker het bestelproces (en wordt het winkelmandje verwijderd).

  • Een bestelling zal énkel aangemaakt worden van zodra een bezoeker het winkelmandje bevestigd, of dus wanneer men in de laatste stap op "betalen" of "bevestigen" (indien gratis) klikt.
    -> Enkel bij betaling zal de bestelling bevestigd worden*.
    -> Indien er geen bevestiging komt binnen de betalingstermijn (tot max 17min bij online betalingen, afhankelijk van de gekozen betaalmethode) zal de bestelling geannuleerd worden, zodat de tickets vrijgegeven worden voor andere klanten.
    -> Ontvangen we na de termijn alsnog een betalingsbevestiging (komt in slechts 2% van alle betalingen voor), dan zal het platform automatisch de bestelling bevestigen. Is er geen capaciteit meer (de tickets werden in tussentijd vrijgegeven) zal het bedrag automatisch teruggestort worden en ontvangt de klant een e-mail met melding dat de bestelling niet verwerkt kon worden omdat de betaling te laat bevestigd werd.
* muv de manuele betalingsmethodes: lees meer in bevestigen/betalen bestelling