Hoe kan ik een tickets annuleren en een terugstorting naar een klant uitvoeren?

Via de Tickoweb admin kan je via "bestellingen" de bestelling die je wenst te annuleren en terug te storten opzoeken. Dat kan op bv naam van de klant of op e-mailadres.

Open de bestelling, vervolgens kies je voor annuleren. Er zijn nu verschillende opties, annuleren en...
- het betaalde geld terugstorten
- niet terug te storten
- om te zetten in een tegoedvoucher

Vervolgens kan je kiezen om de gehele bestelling te annuleren of enkel specifieke tickets/producten van de bestelling.

Indien je kiest voor een terugstorting zal het geld automatisch teruggestort worden via de betaalmethode die de klant gebruikt. Bij credit cards zal het geld dus terug op het saldo van de credit card gestort worden. Bij bv Bancontact gaat het geld terug naar de zichtrekening gekoppeld aan de kaart waarmee betaald werd.

Na de annulatie zullen de tickets niet meer geldig zijn, en dus terug vrijkomen qua capaciteit in de verkoop.