Activeren wachtlijst

Activeer de wachtrij door onderstaande stappen te volgen:

  1. Open de expert instellingen van het ticket shop kanaal en activeer "Wachtrij". Kies vervolgens dan ook meteen voor automatische of manuele verwerking.

  2. Vervolgens dien je per ticket type in de ticket beschikbaarheid aan te geven of je de wachtrij wil gebruiken voor dat specifieke ticket type.

  3. Het inschrijven op de wachtrij zal pas geactiveerd worden wanneer de status van een ticket in ticket beschikbaarheid binnen het kanaal op "uitverkocht" staat.

    A. Dit zal automatisch gebeuren wanneer de wachtrij actief is én van zodra het ticket via de ticket shop uitverkocht geraakt (wanneer dus de volledige capaciteit "uitgevoerd" werd. Dus niet zolang er nog producten "in bestelling" of "in winkelmandje" staan.
    Komt er daarna opnieuw capaciteit vrij (bv door annulaties) dan blijft de status uitverkocht. Dit is natuurlijk om te voorkomen dat de nieuwe capaciteit zal ingenomen worden door nieuwe bezoekers: je wil deze immers voorbehouden aan de mensen van de wachtrij. Dit in tegenstelling tot wanneer de wachtrij niet actief is: in dat geval zal deze status niet automatisch worden aangepast (omdat je natuurlijk de nieuwe capaciteit onmiddellijk wil vrijgeven aan bezoekers).

    B. Of je kan natuurlijk altijd zélf de status aanpassen naar "uitverkocht" in de ticketbeschikbaarheid.