Flows & instellingen

Uitnodiging via email, code of ticket

Er zijn 3 mogelijke flows om jouw guests uit te nodigen:

1. Uitnodiging via e-mail

Jouw guests krijgen een e-mail met daarin een link waarmee ze hun reservatie kunnen bevestigen.

2. Uitnodiging via code

Je kan ook codes bezorgen aan jouw guests waarmee ze zich kunnen registreren. Indien je jouw guests wil uitnodigen aan de hand van een code, heb je de keuze tussen individuele codes voor elke guest of één algemene code voor alle guests.

  • Individuele codes zijn uniek en worden automatisch gegenereerd. Ze kunnen slechts één keer gebruikt worden en garanderen een aantal tickets voor die guest.
  • Een algemene code laat je toe om jouw guests te laten registreren met dezelfde code. Men zal dan via deze code kunnen registreren zolang er beschikbare tickets zijn.

3. Ticket

Bij de ticket-flow verstuur je rechtstreeks het ticket naar de guest. De guest moet dan niet registreren maar kan ook niet zelf annuleren.

Instellingen per partner account

Je kan de gekozen flows per partner account altijd apart nog verder beperken. Als je bijvoorbeeld 2 flows hebt ingeschakeld (uitnodiging via email & tickets) dan kan je voor specifieke partner account(s) nog verder inperken en bepalen dat account X bijvoorbeeld enkel toegang mag hebben tot de flow ‘uitnodiging via email’.

Uitnodiging vs ticket

Bij een uitnodiging (via e-mail of code) heeft de guest de mogelijkheid deze te bevestigen of te annuleren. Pas na het bevestigen (en de optionele registratie) zal de guest bevestigd worden en de tickets kunnen downloaden.

Het voordeel aan uitnodigingen is:

  • je kan je guest laten éérst laten registreren en eventueel extra informatie vragen aan jouw guest. Beschik je zelf al over data van jouw guest dan zal deze vooringevuld worden.
  • je guest kan annuleren: op deze manier komt het ticket opnieuw vrij voor voor de partner account en kan deze het ticket versturen naar een andere (nieuwe) guest

Flow-Instellingen

Elke stap in de uitnodiging flow kan in/uitgeschakeld worden:

  • ticketselectie: de guest kan wel/niet kiezen hoeveel tickets hij kan registreren (maar nooit meer dan hij toegewezen kreeg door de partner account). Je kan er ook voor kiezen om automatisch het maximum aantal tickets te preselecteren voor de guest.
  • klantinfo: de guest kan hier de klantinfo invullen, wijzigen of aanvullen. Ook deze stap kan je eventueel uitschakelen: let op, verplichte velden zullen dan wel door de partner account ingevuld moeten worden bij het toevoegen van de guest

Tickets reserveren

Schakel de optie 'Tickets reserveren' in als je de toegewezen ticketlimieten aan partners wil garanderen. De limiet wordt dan meegenomen in de berekening van de beschikbare ticketcapaciteit. Als je dit niet doet, dan zal het platform alleen rekening houden met bevestigde tickets in de beschikbare capaciteit. Als je dezelfde tickets vervolgens via een ander kanaal (of in een capaciteitsgroep) zou aanbieden, is de toegewezen limiet niet langer gegarandeerd aan de partner.