Guests vs tickets & statussen

Guest
Een guest (gast) is net zoals een klant die een bestelling zou plaatsen bij een ticket shop, echter is het verschil dat de guest steeds aangemaakt zal worden door de partner account. De partner account voegt dus een guest manueel toe, of importeert deze.

Bij het toevoegen van guests kan de partner account reeds informatie voorzien (klant info velden). Wanneer de partner account een uitnodiging zou versturen naar de guest, dan zal deze informatie vooringevuld zijn, en kan de guest deze aanpassen of aanvullen.

Eveneens moet per guest aangegeven worden hoeveel tickets deze maximaal kan bevestigen. Afhankelijk van de instellingen in het kanaal kan de guest deze aantallen aanpassen, maar nooit méér dan het opgegeven aantal tickets bepaald door de partner account. Het aantal tickets kan per guest verschillen, ook kan je aan een guest meerdere tickettypes toekennen (bv 1 VIP ticket en 2 dagtickets).

Guest statussen
Bij het toevoegen van guests via uitnodiging zijn volgende statussen mogelijk:
  • Onverstuurd: de uitnodiging werd nog niet verstuurd per e-mail, en zal zo dadelijk automatisch verzonden worden
  • In afwachting: de guest heeft nog niet gereageerd op de uitnodiging
  • Bevestigd: de uitnodiging werd bevestigd, al dan niet voor het maximale aantal tickets dat de guest
  • Geannuleerd: de guest heeft zijn uitnodiging geannuleerd. De beschikbare tickets zijn dus opnieuw vrij om aan een andere guest te verdelen.
Deze status zal per guest in de lijst en detailweergave vermeld worden.

Tickets
Elke guest kan één of meerdere tickets toegekend krijgen. Er bestaat dus een lijst van guests, maar ook een lijst van tickets. Op deze manier heeft u een beeld van het totaal aan guests, maar ook van het totaal aantal tickets die toegekend werden aan alle guests.