Partners & ticketlimieten

Partners & accounts

Elke partner account kan zelfstandig tickets of uitnodigingen aanmaken binnen de toegelaten ticketlimiet van de partner.

Je voegt partners en een bijhorende account (om aan te melden) toe via de partner-sectie in de admin. Een account krijgt vervolgens een login mail, en dus toegang tot de aparte guest-zone. In deze zone kunnen alle accounts zelfstandig gasten toevoegen of importeren.

Aangezien een partner meerdere accounts kan hebben, kunnen dus meerdere gebruikers (accounts) guests toevoegen binnen dezelfde partner.

Maak dus eerst één of meerdere partners  aan. Wil je enkel zelf tickets verdelen? Geen probleem: dan maak je enkel een partner & account aan voor jezelf: dat kan trouwens met één klik.

Ticketlimieten ja of nee?

Bij het aanmaken van een guest-kanaal kies je ervoor of je jouw partners tickets wil laten beheren binnen bepaalde limieten. Of, in het andere geval, jouw partners eigenlijk onbeperkt tickets kunnen verdelen. Afhankelijk van deze keuze moet je standaard voor elk tickettype een limiet zetten... of niet. Het is dus louter een voorkeur: je kan nog steeds voor bepaalde tickettypes kiezen om geen limiet te gebruiken. Deze voorkeur kan je achteraf nog steeds wijzigen.

Werkwijze zonder ticketlimieten
Kies je ervoor om geen limieten toe te passen, dan krijgen alle partners standaard toegang tot alle beschikbare tickettypes van het kanaal., en kunnen dus onbeperkt tickets verzenden... tenminste zolang de capaciteit van de tickets/capaciteitsgroep het toelaat (of indien er geen capaciteit is helemaal onbeperkt).

Werkwijze ticketlimieten
Kies je ervoor om wél limieten te gebruiken, dan kies je per partner welke tickettypes je beschikbaar wil stellen (ja of nee). Enkel de ticket-types waarvoor je een limiet instelt voor de partner zullen ook effectief beschikbaar zijn voor de partner. De partner zal nooit meer tickets kunnen aanmaken dan dat je toestaat. Je kan dus per partner per ticket instellen hoeveel tickets er aangemaakt mogen worden. Zijn er tickets die geen beperking hebben, dan kan hoef je uiteraard geen limiet toe te kennen. 

Ook kan je ervoor kiezen om het aantal tickets per gast te beperken. Op deze manier voorkom je dat jouw partners één gast maken met bv 50 tickets waardoor je data van jouw klanten verliest.

Het totaal van alle ticketlimieten van alle partners voor één ticket kan ook nooit meer zijn dan de capaciteit van het ticket.

Globale limiet per partner
Nog een stapje verder kan je gaan met de "globale limiet" per partner: je kan een maximum zetten per partner hoeveel het  totaal van alle ticketlimieten van mag bedragen. Dat heeft enkele voordelen:
- je kan meteen instellen hoeveel tickets je in totaal zal wil toekennen aan de partner over de verschillende tickets heen... zonder dat je al meteen de individuele limieten moet instellen. Zo beheer je eenvoudig partners die bv pas later beslissen welke individuele tickettypes ze wensen.
- je hebt altijd een beeld over hoeveel tickets je nog kàn toekennen over de verschillende limieten heen als je bv met jouw partner een totaal hebt afgesproken.