Hoe tags gebruiken

Dankzij tags kan je jouw data structureren en vervolgens het gebruik in de admin vereenvoudigen. 

Het is mogelijk om volgende items te taggen:
  • Evenement: tags worden weergeven in de portal van jouw organisatie, en zijn eveneens beschikbaar via OpenApi
  • Kanaal: de toegekende tags zijn beschikbaar via OpenApi. Zo je bv via externe applicaties logica toepassen op basis van (een selectie van) tags.
  • Product: tags kunnen gebruikt worden als filter in de rapportage, en zijn beschikbaar in de exports (bv bestelde producten).
  • Bestellingen (automatisch), lees meer
  • Antwoordopties van klant info of ticket eigenaar velden
Aangezien een tag niet altijd van toepassing zijn op al deze items, kan je kiezen waarvoor je een tag wil gebruiken. Zo zal je deze tags enkel zien verschijnen bij de relevante items.  Zo maak je bv een tag die enkel van toepassing is voor evenementen.
Maak je een nieuwe tag binnen jouw evenement, bv via producten, dan zal deze tag automatisch enkel beschikbaar zijn voor producten.

Je kan al jouw tags beheren via jouw organisatie, en de instellingen eventueel aanpassen.