Dat kan automatisch door het inzetten van tags. Je kan bestellingen automatisch taggen op basis van volgende criteria:
- Kanaal: wil je alle bestellingen die via voortkomen een kanaal voorzien van een specifieke tag, dan kan je in de "tags" tab in het kanaal de tags selecteren. Een voorbeeld zou kunnen zijn "presale", "intern" enz.
- Product: in de tag-tab in de detailweergave kan je ervoor kiezen om alle bestellingen die dit product bevatten te taggen. Voorbeeld: "drankvoucher", "cadeaubon". Zo kan je bv een reeks van producten allen dezelfde tag laten toekennen aan de bestelling.
- Klant-info antwoordoptie: wanneer klanten bij het registreren van de bestelling een specifieke antwoordoptie kiezen , kan je ook op basis van deze antwoordoptie een tag laten toekennen aan de bestelling.
Een bestelling kan dus automatisch op basis van bovenstaande criteria één of meerdere tags toegekend krijgen. Bv een tag via het kanaal, 2 tags via de producten en nog een tag via de antwoordoptie.
Opgelet: tags worden niet automatisch retro-actief toegepast. Het is dus de actuele configuratie van tags die zal bepalen welke bestelling welkt tag krijgt.
Bekijken en beheren van tags per bestelling
In het detail van een bestelling kan je zien welke tags er automatisch werden toegekend. Je kan manueel tags verwijderen of toevoegen.