Klanten, gasten & profielen

Het CRM in jouw organisatie organiseert informatie over jouw klanten, gasten en profielen. Het laat je toe om gegevens op te zoeken of te exporteren. Eveneens zijn deze gegevens beschikbaar via OpenAPI.

Wat is een klant?

Nadat een bezoeker klantgegevens ingevoerd heeft, zal er een klant aangemaakt worden in het platform. Met andere woorden: klantgegevens blijven bewaard, ook al stopt de bezoeker het bestelproces (en wordt het winkelmandje verwijderd).

Zet de klant het bestelproces verder en bevestigt deze het winkelmandje, dan zal er een bestelling worden aangemaakt en zal de klant worden gelinkt aan de bestelling.

De datavelden van deze klant zijn afhankelijk van de klant-info velden die werden geactiveerd binnen het kanaal.

Wat is een profiel?

Een profiel is een uniek emailadres binnen jouw organisatie, met daaraan gelinkt een of meerdere klanten. Het profiel zelf bevat ook data waaronder standaardvelden zoals voornaam, achternaam, enz.

Doordat we meerdere klanten (uit verschillende bestellingen) van eenzelfde e-mailadres linken aan één profiel scheppen en vervolledigen we dus een data “profiel” doorheen de tijd: bestellingen die geplaatst werden met dit e-mailadres, tickets die gescand werden.

Wat is een gast?

Een gast kan worden aangemaakt via het Guest kanaal: elke gast die in een dit kanaaltype zou worden toegevoegd door een partner zal ook beschikbaar zijn in deze lijst. Het verschil tussen een gast en een klant is dat van een gast niet zeker is dat deze bevestigd heeft: een gast heeft dus ook niet altijd een bestelling.