Profielen

Wanneer zal een profiel worden aangemaakt?

Bij het aanmaken van een klant (wanneer er een bestelling wordt gemaakt), zal ook automatisch een profiel aangemaakt worden. Een profiel zal enkel worden aangemaakt als er in jouw organisatie nog geen profiel bestaat voor het gegeven e-mailadres.

Indien de bestelling geen e-mailadres bevat,zal er ook geen profiel worden gemaakt., of als er voor het e-mailadres al een profiel bestaat: dan zal het profiel geupdate worden met de gegevens van de klant.

Wanneer zal een profiel worden bijgewerkt?

Een profiel wordt bijgewerkt wanneer de klant hetzelfde e-mailadres gebruikt voor een andere bestelling. De gegevens in het profiel zijn dus altijd de laatst verstrekte gegevens. Als er bij de update van een nieuwe bestelling bepaalde velden ontbreken (bv geen achternaam), dan zullen deze ook niet in aanmerking worden genomen voor het bijwerken van het profiel.

Interacties

We brengen de levenslijn van een profiel in kaart door verschillende interacties op te slaan. Volgende interacties zijn momenteel beschikbaar per profiel:
  • bestelling: er werd een nieuwe bestelling geplaatst
  • scan: een ticket vanuit een bestelling van dit profiel werd gescand
  • lead: het e-mailadres werd als lead opgeslagen via de lead app of kanaal

OpenApi

Het is ook mogelijk om profielen en bijhorende data op te halen via OpenApi.