Hoe werken e-mail templates?

Introductie

Dankzij e-mail templates stel je zelf de e-mails samen die verzonden worden via het platform. Dat kan een e-mail ter bevestiging van een bestelling zijn, een uitnodiging naar een gast enz. 
Dit kan je doen via een editor waarin je zelf aan de slag kan om de tekst te wijzigen, links toe te voegen, enz.

Het platform gebruikt een vaste lijst van templates, elk van deze templates zal gebruikt worden voor een specifiek scenario (bv bevestiging bestelling). Je kan deze lijst bekijken in jouw organisatie, zo heb je altijd een overzicht welke e-mails er verzonden kunnen worden met welke content.

Standaard templates van jouw organisatie vs aangepaste templates in een evenement

Voor elke organisatie zijn er standaard templates voorzien: je kan dus meteen van start zonder dat je zelf elke template hoeft samen te stellen. Uiteraard kan je deze standaard templates ook aanpassen, zodat jouw standaard e-mails voor alle evenementen in 1x aangepast worden. Lees meer

Anderzijds is het ook mogelijk om binnen een evenement zelf nieuwe aangepaste templates aan te maken, die je dan vervolgens kan selecteren in jouw kanalen. Zo kan je bv meerdere templates maken met voor bevestiging, met telkens andere content voor verschillende kanalen. Lees meer

Eindresultaat: samenwerking tussen template, skin & instellingen

Het uiteindelijke resultaat is een samenstelling van de template (content), een bepaalde skin (definitie van layout) en specifieke instellingen (bv van het kanaal).

Belangrijk: de instellingen bepalen  bv of de knop ter download van de tickets of een factuur getoond zal worden. Het platform gebruikt dus de instellingen om automatisch de content van de e-mail te wijzigen.