2022-12-06

Algemeen
  • Voor alle kanaaltypes werd aan het veld ‘Geboortedatum’ in de formulieren ‘Klantinfo’ en ‘Ticket Info’ extra validatie toegevoegd zodat de maximumleeftijd nu beperkt wordt tot 100 jaar.
  • Als een bezoeker een factuur wenst van hun bestelling, dan is het invullen van een BTW-nummer nu verplicht.
  • Het onderdeel ‘Mailings’ werd uitgebreid en is nu terug te vinden onder de benaming ‘Campagnes’. Het is nu ook mogelijk om campagnes uit te sturen naar klanten in de vorm van SMS-berichten.
  • In het verleden werd er bij gratis producten gesproken over ‘Uitverkocht’ wanneer alle tickets gereserveerd waren. Dit is nu aangepast naar ‘Volzet’. Wanneer andere tickets dan het gekozen ticket niet meer geselecteerd kunnen worden in een tijdslot omdat de capaciteit het niet meer toelaat komt er "Niet beschikbaar" te staan.

Admin

  • Binnen de admin van Tickoweb kan je nu ook de betaalmethode wijzigen van bestelling waarbij de betaling nog niet voltooid werd. Dit kan bijvoorbeeld nuttig zijn wanneer een persoon met overschrijving wilde betalen maar uiteindelijk toch een andere methode wenst. De organisatie kan er dan voor kiezen om betaalmethode aan te passen (betalinglink, "later" ,…)
  • Als admin kan je er nu voor kiezen om betaalbewijzen ook in te schakelen terwijl facturatie actief is. Zo kunnen klanten die geen factuur wensen alsnog een betaalbewijs ontvangen.
  • Je kan een nieuwe soort ticketregel instellen om het aantal ontgrendel codes te beperken dat een klant kan invoeren in jouw kanaal. Wanneer de klant dat maximum aantal unlock codes heeft ingevuld, wordt er geen extra veld meer getoond om nog extra codes in te vullen.
  • Updates en verbeteringen aan rapportage

Wachtlijsten

  • Voor evenementen die met een zaalplan werken kan nu ook een wachtlijst geactiveerd worden. Wanneer er een plaats in de zaal vrijkomt, door bijvoorbeeld een annulatie, dan kan die plaats opgevuld worden door de eerstvolgende klant op de wachtlijst. Dit kan enkel wanneer de modus is ingesteld op automatische toewijzing van plaatsen.

Integraties

  • Als organisatie-beheerder kan je nu een integratie activeren met Octopus. Door de integratie met deze boekhoudsoftware kan je automatisch facturen en betalingen laten inboeken die voor jouw klanten worden aangemaakt.

Planning

  • Bij de ‘Tijdslot instellingen’. van jouw kanaal kan je nu een standaarddatum instellen die moet gehanteerd worden om de pagina met de ticketselectie te tonen. Zo kan je automatisch een specifieke datum laten kiezen en niet de eerst beschikbare. Deze optie is enkel beschikbaar als je voor de tijdsloten de weergave ‘Lijst’ kiest.
  • Voor evenementen die met tijdsloten werken wordt er in de e-mail met de betalingsuitnodiging nu ook het gekozen tijdslot vermeld. In de bevestigingsmail was dit reeds het geval.

Guests

  • Naast het uitnodigen van gasten via individuele codes is het nu ook mogelijk gemaakt om één algemene code beschikbaar te maken. Alle gasten kunnen dan via dezelfde code registreren voor zolang er beschikbare tickets zijn.
    Lees meer over het uitnodigen van guests
  • In een guest-kanaal is het (naast het individueel downloaden van tickets) nu mogelijk om alle tickets of guests te downloaden in één zip-bestand.
  • Onder ‘Tools’ in het adminpaneel is er nu een onderdeel ‘Procedures’ toegevoegd die je in staat stelt vooraf gedefinieerde taken op elk moment uit te voeren. Momenteel is de eerste procedure beschikbaar gemaakt om gasten te verplaatsen naar een ander account op basis van de registratiecode.