Ticketbeschikbaarheid: kies welke producten actief zijn binnen jouw kanalen

In de ticketbeschikbaarheid kan je kiezen welke producten binnen het kanaal actief zijn. Je kan ten allen tijde de status aanpassen, nieuwe producten activeren of andere producten de-activeren.

Beschikbare statussen

  • Niet actief: het product is niet actief binnen dit kanaal

  • Geactiveerd: het product is actief, en kan zal dus getoond worden aan de bezoekers

  • Tijdsgebaseerd: het product is (automatisch) actief binnen de ingestelde periode. Je kan het product ook voorafgaand aan het begin tonen, zo is het zichtbaar maar nog niet beschikbaar.

  • Uitverkocht: zichtbaar maar met melding "uitverkocht". Ze kan je bv forceren dat een product op "uitverkocht" staat (ook al is er nog capaciteit). Opgelet: wanneer er effectief geen capaciteit meer is voor een specifiek product, zal de status niet wijzigen naar uitverkocht, deze blijft onveranderd. Visueel zal wel dezelfde melding getoond worden aan de bezoeker.

  • Niet in verkoop: zichtbaar maar met aangepaste melding, bv "Geannuleerd"
  • Automatisch aanpassen van de status wanneer een ticket is uitverkocht

    Wil je de status van ticket(s) aanpassen wanneer een bepaald ticket is uitverkocht, dan kan dat via de auto-update functie. Je kiest eerst het ticket dat moet uitverkopen, en vervolgens kan je van de overige tickets beslissen welke nieuwe status ze dienen te krijgen. Zo kan je tickets automatisch in verkoop plaatsen (status geactiveerd) of ook uit verkoop halen (status niet geactiveerd, bv tickets is uitverkocht -> stoppen met parking tickets aan te bieden). Je kan eender welke nieuwe status kiezen (dus ook tijdsgebaseerd of andere). 

    Belangrijk: uitverkocht wil betekenen dat de alle tickets zijn verkocht of in bestelling zijn. Zolang er nog tickets in het winkelmandje zijn zal de auto-update niet uitgevoerd worden.