Ondanks dat we stimuleren om gebruik te maken van online betalingsmethodes, ondersteunen we ook betaling per overschrijving (via betalingsprovider Mollie).
Instellingen
- Je kiest in de betalingsmethode zelf wat de vervaldatum is (in aantal dagen) waarvoor de betaling ontvangen moet worden.
- De betalingsmethode blijft beschikbaar voor de bezoeker zolang de vervaldatum voor de einddatum van het evenement of het gekozen ticket valt. Vb: als het vandaag 20 januari is, de vervaldatum is ingesteld op 14 dagen en iemand koopt een ticket met einddatum 1 februari... dan zal overschrijving niet beschikbaar zijn (want 20 januari + 14d is later dan 1 Februari). Indien de datum van het ticket niet beschikbaar is zal de einddatum van het evenement genomen worden als criteria. Bij tijdsloten zal de einddatum van het tijdslot genomen worden als criteria.
- Aan de vervaldatum zullen automatisch 2dagen worden toegevoegd als zekerheidsmarge (omdat betalingen owv weekends/feestdagen soms later verwerkt worden door de bank).
- Ook het land van het IBAN nummer waarop betaald moet worden kan je kiezen: dit is het standaard-land. Tickoweb zal automatisch het land van de bezoeker kiezen indien beschikbaar. Zo zal iemand uit Nederland op een NL IBAN kunnen betalen, en iemand uit België op een BE nummer.
Opgelet:
- bij het gebruik van overschrijving zullen de bestelde tickets gereserveerd worden voor de gehele tijdsperiode totdat de bestelling betaald/geannuleerd zal worden. Hou het aantal dagen waarbinnen de klant kan betalen dus eerder kort dan lang.
- onderstaande procedure verloopt volledig automatisch, Tickoweb kan niet ingrijpen in de afhandeling (of annulatie bestelling of terugstorting). Bij een geannuleerde bestelling moet de klant een nieuwe bestelling plaatsen.
Werkwijze
- De klant krijgt na het afronden van de bestelling een uitnodiging tot betaling per e-mail
- In deze e-mail staan duidelijke betalingsinstructies, en vragen we de klant om het exacte bedrag te betalen op een IBAN rekeningnummer en dit voor een bepaalde vervaldag (deze kan ingesteld worden in het kanaal, in de lijst van betalingsmethodes). Eveneens is het verplicht de gestructureerde mededeling te gebruiken.
- Indien de betaling niet ontvangen is binnen één week zal er automatisch een herinneringsmail verzonden worden
- Bij een te late betaling, betaling met een foutief bedrag of gebruik van een foutieve mededeling gebruikt zal de bestelling geannuleerd worden. Het betaalde bedrag zal teruggestort worden naar het rekeningnummer van waarop het betaald werd.
- Bij niet-betaling zal eveneens de bestelling geannuleerd worden.
- Bij correcte betaling zal de bestelling verwerkt en bevestigd worden. Men ontvangt automatisch de tickets per e-mail.