Archiveren en afsluiten van evenementen

Archiveren

Als beheerder kan je zelf beslissen of een evenement gearchiveerd dient te worden. Doorheen het platform zullen gearchiveerde evenementen niet langer zichtbaar zijn, bv in de keuzelijst van evenementen.

Je kan een evenement archiveren door het te wijzigen in de evenementen lijst via de administrator-pagina. Via dezelfde weg kan je een evenement ook de-archiveren zodat het opnieuw beschikbaar is. Indien de einddatum van een evenement bereikt zou zijn, kan je het ook eenvoudig archiveren via de melding op het dashboard.


Afsluiten van een evenement

Indien het evenement gesloten is, wil dat betekenen dat:
  • de bestaande kanalen definitief offline zijn
  • er dus ook geen nieuwe kanalen meer online geplaatst kunnen worden. 
Een evenement kan énkel opnieuw geactiveerd worden door Tickoweb support, en dus niet door beheerders van de organisatie.

Het afsluiten van het evenement zal automatisch uitgevoerd worden op basis van de einddatum. Op basis van deze einddatum zullen onderstaande acties worden ondernomen in het platform: 

  • Einddatum verlopen: informatieve boodschap op het dashboard, met de melding dat alle kanalen offline zullen gaan op einddatum + 90 dagen
  • 90 dagen na de einddatum: alle kanalen zullen automatisch offline worden geplaatst. Deze kunnen ook niet langer online geplaatst worden tenzij de einddatum zou worden aangepast.
  • 180 dagen na de einddatum: het evenement zal automatisch afgesloten worden, kanalen hebben definitief de status offline.
Lees ook meer de status van kanalen

Ter info: Tickoweb support kan een evenement op elk moment ook manueel afsluiten indien gewenst/noodzakelijk.