Wat is een registration channel?

Wil je bezoekers laten registreren, zonder ze tickets te geven of zonder dat ze een ticketselectie moeten maken? Dan is het registration kanaal de oplossing.

Een registratiekanaal is handig indien je louter inschrijvingen wil bijhouden, met of zonder tickets.  

Enkele voorbeelden:

  • Je wil bezoekers laten inschrijven op een gastenlijst
  • Je kondigt een verkoop aan en wil bezoekers laten registreren voor een presale die later plaatsvind
  • Je wil bezoekers individueel laten registreren voor een evenement

Enkele belangrijke kenmerken:

  • wanneer een bezoeker het kanaal opent, zal er géén ticket selectie zijn en zal de klant automatisch op de klant-info stap terechtkomen. 
  • een registration kanaal kan énkel werken met gratis tickets: er is dus geen betaling mogelijk
  • bij het aanmaken van het kanaal kies je de flow: je heb de mogelijkheid om per registratie optioneel een bestelling met ticket(s) aan te maken. Je beslist zelf vooraf welke ticket(s) een klant ontvangt per registratie.
  • tenslotte kan je ook per registratie optioneel een klant login aanmaken per registratie (automatisch op basis van e-mailadres). Die logins kan je later inzetten voor bv een presale of andere ticketverkoop met authenticatie.