Een registratiekanaal is handig indien je louter inschrijvingen wil bijhouden, met of zonder tickets.
Enkele voorbeelden:
- Je wil bezoekers laten inschrijven op een gastenlijst
- Je kondigt een verkoop aan en wil bezoekers laten registreren voor een presale die later plaatsvind
- Je wil bezoekers individueel laten registreren voor een evenement
Enkele belangrijke kenmerken:
- wanneer een bezoeker het kanaal opent, zal er géén ticket selectie zijn en zal de klant automatisch op de klant-info stap terechtkomen.
- een registration kanaal kan énkel werken met gratis tickets: er is dus geen betaling mogelijk
- bij het aanmaken van het kanaal kies je de flow: je heb de mogelijkheid om per registratie optioneel een bestelling met ticket(s) aan te maken. Je beslist zelf vooraf welke ticket(s) een klant ontvangt per registratie.
- tenslotte kan je ook per registratie optioneel een klant login aanmaken per registratie (automatisch op basis van e-mailadres). Die logins kan je later inzetten voor bv een presale of andere ticketverkoop met authenticatie.