Wil je een registratiekanaal gebruiken om bezoekers eerst te laten registreren, en hen daarna toegang te geven tot een apart kanaal waarvoor ze zich moeten aanmelden? Dan kan je automatisch per registratie een klant login laten aanmaken door het platform bij de registratie.
Activeer flow bij aanmaken kanaal
Wanneer je het kanaal aanmaakt dien je de optie "klant login" te activeren. Opgelet: dit kan énkel bij het aanmaken, en kan dus later niet meer gewijzigd worden.
Pas eventueel ook jouw e-mail template aan, om de bezoeker volledig te kunnen informeren.
Tip: zet campagnes in voor aankondigingen die je wil doen naar jouw doelpubliek.
Automatisch aanmaken van klant login
Verder is er geen verschil met een gewone registratieflow. Per registratie zal het platform automatische een klant login aanmaken. Volgende gegevens worden bewaard per klant login:
- Gebruikersnaam (zal steeds het e-mailadres zijn)
- Voornaam
- Achternaam
- E-mailadres
- Max. keer te gebruiken: 1 (kan eventueel later aangepast worden in bulk, zie onder)
Je kan de klant logins terug vinden in het menu onder "Setup".
Gebruik klant logins als authenticatie
Wil je iedereen die zich registreerde via de klant login nu laten aanmelden op een nieuwe ticket shop? Zorg er dan voor dat je de klant logins toegang geeft tot dit nieuwe kanaal, en dat eventuele andere instellingen correct zijn (bv hoeveel x heeft een klant login toegang, standaard is dit 1).
In het nieuwe kanaal kies je via "Expert instellingen" > "Authenticatie" voor "klant login":