Introductie tot onsite badge

Wil je bezoekers scannen en vervolgens een badge/ticket afdrukken? Dat kan via het Onsite Badge kanaal.

De flow werkt als volgt:
  • Scan (of zoek, niet beschikbaar in self service modus)
  • Info scherm
  • Scan resultaat + print
De scanning verloopt via een laptop/pc en dus Tickokiosk samen met een scanner verbonden met usb. Je kan een of meerdere laptops via aan het kanaal koppelen. 

Dit kanaal is ook in self-service modus beschikbaar: zo laat je bezoekers zelf het ticket scannen. Wil je liever het een medewerker de tickets laten scannen: dan is er naast de scan-functie ook een zoekfunctie die je optioneel kan activeren: zo kan je snel tickets terugvinden op voornaam, achternaam, email of bedrijf. 

Vervolgens kan je ook kiezen in de admin welke tickets je wil toelaten om te scannen. Dezelfde principes worden gevolgd als een scanning via Tickoscan: je kiest (of maakt) een ingang en voegt scan regels toe.

De print van het ticket kan in eender welk beschikbaar mediatype (pvc badge, a4, a6, polsband, ...).

Wil je de QR op de badge printen: dan is dat mogelijk. Je beslist via de ticket templates welke layout wil gebruiken. Belangrijk: de QR is uiteraard dezelfde dan diegene van het ticket: deze vertegenwoordigd de unieke barcode van het ticket. Op deze manier kan je ook de QR gebruiken in combinatie met een Lead-channel.