Bestelling: notities
Een kleine maar waardevolle toevoeging: vanaf nu kan je interne notities toevoegen aan een bestelling. Handig om bijvoorbeeld toe te lichten waarom een bestelling werd geannuleerd, of om extra informatie te delen met je team.
Lees meer
Lees meer
Registratiekanaal update
Het registratiekanaal is nu flexibeler inzetbaar dan ooit. Je kan nu bezoekers laten registreren zonder dat er een bestelling of ticket aan te pas komt - het platform registreert enkel de klantgegevens. Zo hebben registraties geen impact op statistieken, of moeten er niet nodeloos tickettypes worden aangemaakt.
Wil je bezoekers later toegang geven tot bijvoorbeeld een exclusieve presale? Dan kan je bij registratie ook meteen een klantlogin laten aanmaken, zodat ze zich later eenvoudig kunnen aanmelden met hun e-mailadres.
Bounce & open logs voor emails: nu ook in guest
We hebben enkele nuttige verbeteringen doorgevoerd om je beter inzicht te geven in het e-mailverkeer naar je gasten:
- In de gastenlijst wordt nu een waarschuwingsicoon getoond bij gasten waarvan een e-mail is gebounced. Zo zie je in één oogopslag wie de uitnodiging of bevestiging niet ontvangen heeft.
- Je kan in de lijst van gasten nu filteren op ‘gebounced’ of ‘geopend’, zowel voor de uitnodigingsmail als de bevestigingsmail.
- Op de detailpagina van een gast vind je in de logs nu ook de status van verzonden e-mails, inclusief of ze gebounced of geopend zijn.
Partner platform
In de instellingen van het partner platform kon je er reeds voor kiezen om partners een lijst met bestellingen te tonen in het partner dashboard. Dit is handig wanneer partners toegang hebben tot meerdere kanalen, en ze dus één lijst hebben met alle bestellingen. Vanaf nu zal er naast een lijst met bestellingen ook een lijst met tickets beschikbaar zijn.
Lees meer
Lees meer
Administratie
- Boekhouding: we voorzien een boekhouding rapport dat beschikbaar is in de "Administratie" navigatie van jouw evenement. Dit is nuttig als je werkt met facturatie. Het rapport geef een inzicht in het ticketgeld dat je zelf nog boekhoudkundig moet verwerken vs het geld dat reeds via automatische facturatie werd geboekt. Vanaf een volgende release zal het er ook in voorzien dat een afsluiting kan maken waarin rekening gehouden zal worden met automatisch aangemaakte facturen vs het ontvangen ticketgeld.
- Klant facturen: de lijst met klant facturen bevat nu ook factuuraanvragen in een 3e tab. Deze aanvragen worden aangemaakt wanneer de facturatie modus in het kanaal op “Manueel” staat.
Template variabelen
We hebben extra variabelen voorzien in de dropdown van variabelen, zodat je de volgende informatie eenvoudig beschikbaar kan stellen:
- ticket template: je kan nu eenvoudig ticket x van y vermelden op jouw ticket. Dat kan met de variabelen {{ order_item.position_in_order }} en {{ order.total_number_order_items }}
- email template:
- TicketSwap: eenvoudig een extra bericht tonen wanneer het ticket swappable is (lees meer)
- Booking Refund Insurance: eenvoudig een extra bericht tonen wanneer de klant een verzekering aankocht
- Order id, date & price
Webhook & OpenAPI
Een nieuwe Webhook “lead” kan je gebruiken wanneer een nieuwe lead werd aangemaakt of geupdate.
OpenAPI:
- Met /scanner/get_scanner kan je nu een scanner ophalen met het ID
- We hebben nu scanner-type “lead” (voor leadscanning met Tickolead) vs “entrance” (voor toegangscanning met Tickoscan)
- Het endpoint tracker/list kan je filteren op partnerID. Ook werden partnerID en parentID toegevoegd in het tracker-dataschema
Overige vernieuwingen in de admin:
- De “auto update” functie in de ticketbeschikbaarheid kreeg een makeover. De interface en het gebruiksgemak werden verbeterd.
- Nieuwe kleurtjes voor info-balken (met betere leesbaarheid) voor waarschuwingen, foutmeldingen.
- Tag filter: combineer meerdere tags als filter en kies nu de operator “EN” vs “OF”
- Insights:
- klanten: provincies voor Nederland
- lead: extra filter “gescande ticket vouchers” - Ticket vouchers: het is niet langer mogelijk een ticket voucher binnen een product te verwijderen van zodra een bestelling werd geplaatst die de ticket voucher gebruikt.
- Aanbevolen groottes van afbeeldingen in wallet werden verbeterd