Hoe werkt het?

1. Jouw organisatie
Er zal een account gemaakt worden voor jouw organisatie: bv bedrijf/vereniging. Vervolgens krijg je toegang als beheerder met jouw e-mailadres. Aanmelden kan op https://admin.tickoweb.be

2. Evenementen
Na het aanmelden kom je in het dashboard van jouw organisatie. Hier kan je jouw eerste evenement aanmaken. Binnen het evenement kan je kanalen maken, waarmee je een ticketverkoop kan starten.
 
Heb je al (meerdere) evenementen, dan kies je in de navigatie bovenaan het evenement van jouw keuze.

3. Betalingen
Betalingen worden verwerkt door onze betalingspartner Mollie: om betalingen te kunnen ontvangen maak je dus ook een Mollie account. Dit is gratis: énkel het Tickoweb tarief is van toepassing. Tarieven vermeld op de Mollie website zijn dus niet van toepassing.

Vervolgens kan je jouw betalingsaccount koppelen in Tickoweb via "betalingsproviders". Het ticket-geld zal direct en automatisch doorgestort worden naar jouw eigen Mollie account, met afhouding van het Tickoweb tarief. Je beslist in Mollie wanneer je een uitbetaling wil: dagelijks, wekelijks, ... Je hoeft ook geen betalingsmethodes te activeren op jouw Mollie-account, de verwerking van de betaling verloopt immers via Tickoweb (waarna het geld zal worden doorgestort naar jouw eigen account).

Je ontvangt maandelijks een automatische factuur van Tickoweb voor de ingehouden kosten.

4. Scanning
Configureer de scanning op het platform: wanneer mogen welke tickets gescand worden. Installeer onze Tickoscan app op jouw smartphone (iOS & Android) toestel, en activeer het toestel in het platform.  
Of huur onze professionele toestellen.
https://help.tickoweb.be/help/nl-nl/11-uitbetaling-administratie/195-hoe-verloopt-de-facturatie-naar-mijn-organisatie