2025-06-25

Gebruikersbeheer

Beheerders kunnen voortaan rechtstreeks via de adminomgeving gebruikers en rollen aanmaken en beheren in Tickoweb. Bij het toevoegen van een nieuwe gebruiker kan je optioneel een welkomstmail versturen. De gebruiker ontvangt dan een e-mail om zelf een wachtwoord te kiezen en zich aan te melden op het platform. Lees meer

Guest kanaal met zaalplan

Heb je een evenement met zaalplan? Dan hebben we goed nieuws. Ook in het guest kanaal kan je nu werken met zaalplan. Lees meer

E-mail bounce- en open-tracking

Elke e-mail die via het platform wordt verzonden, wordt automatisch opgevolgd met bounce- en open-tracking. Zo kan je bij het detail van een bestelling zien of deze gebounced/geopend werd. Bij volgende releases zal deze functionaliteit verder ingezet worden naar campagne statistieken, filters in lijsten enz…
Lees meer in E-mail bounce- en open-tracking

Lees ook hieronder hoe deze tracking bij profiel-interacties in het CRM zal worden toegepast.

CRM

Nieuwe interacties
We blijven investeren in hoe bezoekersdata écht meerwaarde kan bieden. Daarom hebben we onze profielen uitgebreid met nieuwe interacties, en het wordt nog beter: ook alle historische data wordt automatisch toegevoegd, zodat je een volledig en rijk profiel krijgt van elke bezoeker.

In een volgende release tonen we hoe je deze inzichten gericht kunt gebruiken en optimaal kunt inzetten binnen je werking. Meer daarover binnenkort!
Volgende interacties zijn vanaf nu beschikbaar:
  • wachtlijst registratie
  • gast
  • e-mail gebounced
  • e-mail geopend

Klantprofielen uitgebreid met alle infovelden
Tot nu toe bevatte een profiel enkel een vaste set gegevens, zoals voornaam, achternaam en e-mailadres. Vanaf nu worden alle velden die je gebruikt — inclusief je eigen aangepaste velden — automatisch opgenomen in het profiel. Zo beschik je over een vollediger en consistenter klantbeeld.

Kanalen

  • Kanaal archiveren: een test kanaal gemaakt, of wil je een kanaal dat niet meer in gebruik is liever niet meer zichtbaar hebben? Dan kan je vanaf nu ook kanalen archiveren. Belangrijk: net zoals bij producten zal alle rapportage die gelinkt is aan het kanaal ook gearchiveerd worden, en is dus enkel zichtbaar met de “Inclusief gearchiveerd?” filter.

  • Meerdere bcc emailadressen: voorheen kon je in de kanaal-detail pagina van een online ticket shop één e-mailadres in BCC toevoegen aan de bevestigingsmail van een bestelling. Vanaf nu is het mogelijk om meerdere e-mailadressen toe te voegen, gescheiden door een puntkomma (;).

Statistieken & insights

  • Nieuw inzicht beschikbaar: “gemiddeld aantal producten/bestelling”. Dit kan je vinden onder Inzichten > verkoop > producten

  • Extra filters toegevoegd in verschillende inzichten, zodat je nu ook de cijfers kan finetunen op basis van bv kanaal, datum bestelling, tag, ...

Zaalplan

  • We tonen een informatief bericht in de ticketbeschikbaarheid-tab wanneer je meerdere tickettypes koppelt aan één algemene toegangszone. Dit om aan te geven dat het belangrijk is de capaciteit van de verschillende types af te stemmen op de zone, of te werken met een capaciteitsgroep.

  • Per categorie kan je in het zaalplan een “label” en een “displayed label” instellen. Het displayed label gebruiken we vanaf nu enkel voor weergave naar de bezoeker in het kanaal. Het label zelf gebruiken we in de Tickoweb admin.

Overige aanpassingen in admin

  • Lead export: taal van de lead werd toegevoegd

  • Het is nu mogelijk om in een factuurprofiel (te vinden onder “Mijn organisatie”) een ander land te selecteren voor het btw-nummer dan het land van het adres. Dit is bijvoorbeeld handig bij internationale organisaties met een buitenlands btw-nummer, ongeacht het facturatieadres. Lees meer over factuurprofielen

  • We verbeterden de kleur van de scrollbar in admin, zodat het contrast iets zachter is.