2025-09-02

CRM: segmenten

We introduceren segmenten in het CRM, beschikbaar in zowel vaste als dynamische vorm.

Hierdoor kan je profielen groeperen op basis van specifieke kenmerken of interacties, zoals bestellingen of bezoek aan  een evenement. Dynamische segmenten worden automatisch bijgewerkt wanneer er nieuwe profielen of interacties bijkomen, waardoor je altijd met actuele data werkt. Bij vaste segmenten bepaal jij zélf specifiek welke profielen deel uitmaken van het segment.

Segmenten kan je vervolgens rechtstreeks inzetten in e-mailcampagnes of eenvoudig exporteren voor verdere analyse. Zo wordt doelgericht communiceren en slim gebruik van je data een stuk eenvoudiger.

Campagnes: marketing & andere verbeteringen

  • Wizard: campagnes maak je nu aan via een overzichtelijke wizard, waarbij je kan kiezen tussen transactionele en marketingcampagnes. Dit maakt het opzetten een stuk gebruiksvriendelijker. Lees meer
  • Marketing campagnes: we introduceren marketingcampagnes op basis van profielen, zodat je gericht kan communiceren met specifieke segmenten wat leidt tot relevantere boodschappen en een hogere betrokkenheid van je klanten. Lees meer
  • Transactionele e-mailcampagnes naar specifieke contacten: transactionele campagnes zijn berichten die je verstuurt naar een specifieke doelgroep binnen jouw evenement, bijvoorbeeld alle bestellingen of gasten met de status in afwachting. Nieuw is dat je binnen dit doelpubliek ook individuele contacten kan selecteren, los van de algemene filters. Dit kan je in de wizard aangeven. Zo heb je nog meer controle en flexibiliteit bij het versturen van je communicatie. Lees meer
  • Statistieken: per campagne krijg je nu een duidelijk overzicht van de resultaten. Hoeveel mails geopend zijn, hoeveel gebounced werden en hoeveel ongeopend bleven. In het overzicht van de campagne is een extra icoontje beschikbaar om de statistieken te openen.

Uitgestelde download

Met uitgestelde download worden tickets nu automatisch beschikbaar voor klanten vanaf een door jou ingestelde datum. Zo voorkom je bv doorverkoop vooraleer het evenement uitverkocht is, en kan je het versturen van de tickets perfect afstemmen op jouw planning. Lees meer

Ticket shop

Bij bestellingen op zaalplan krijgen klanten in de modus “best available” nu een waarschuwing wanneer er stoelen met beperkt zicht geselecteerd werden. In het stoeloverzicht wordt bovendien duidelijk aangegeven welke specifieke stoelen beperkt zicht hebben. Zo vermijden klanten verrassingen en kunnen ze een bewuste keuze maken of ze de tickets aankopen ja/nee.

Admin: stats

  • Scanning: de timeline springt nu automatisch naar de laatste dag/maand/jaar waarvoor er scans gevonden werden.
  • Inzichten > leads: er is nu een extra inzicht over het aantal leads per flow, nl. “partner scanning” vs “bezoeker self service scanning”. Lees meer
  • Cashless rapportage: in het show vs no show rapport is nu een aparte tab beschikbaar met specifieke rapportage voor cashless vouchers. Lees meer over cashless

Admin: permissies

  • Als reseller kan je één gebruiker toegang geven tot meerdere organisaties: vanaf nu kan je ook de permissies pér organisatie voor deze gebruiker laten afwijken. Zo kan de gebruiker in organisatie x beheerder zijn, en in een andere organisatie énkel toegang hebben tot een specifiek evenement met rol x.
  • Toegang tot specifieke evenementen & full access: heeft een gebruiker slechts toegang tot één of meerdere specifieke evenementen dan zal deze nu toegang hebben op organisatie niveau tot alle items (waartoe je hem recht geeft via de geselecteerde rol, maar wel beperkt tot items die gelinkt zijn aan de evenement(en) waartoe hij toegang heeft. Lees meer.

Admin: overig

  • Email tab in het kanaal: de geselecteerde template is nu aanklikbaar, zodat je deze meteen kan bekijken of wijzigen
  • Bestelling log: wanneer een gebruiker een factuur toevoegt zal er een log toegevoegd worden
  • Automatische wachtlijst: de standaard tijd bij nieuwe kanalen zal nu standaard 12u zijn ipv 4u.
  • Bestelde producten lijst: nieuwe filter “datum gescanned”
  • Aangepaste icoontjes bij het partner dashboard voor extra tegels: je kiest nu per tegel welk icoontje je wenst te gebruiken.
  • Betalingsbewijs: je kan nu bedrijfsgegevens toevoegen in het detail van de bestelling (behalve het btw-nummer), zonder dat deze velden actief moeten zijn in de ticket shop. Zo kan je een betalingsbewijs maken achteraf op naam van een bedrijf.
  • Woordenboek: je kan nu de naam van het woordenboek wijzigen
  • GA4 tracking: we tracken nu ook de user_data op basis van email, en gebruiken deze voor de tracking events: add_payment_info,"purchase en begin_checkout